Заключение

Страница 2

[10] Frydenberg E. Beyond Coping. Meeting goals, visions and challenges. Oxford University Press, 2002.

[11] Lasarus R.S., Folkman S. Stress,appraisal and coping. New York, Spinger, 1984. – p. 141.

[12] Lasarus R.S. Emotion and Adaptation. New York: Oxford University Press, 1991.

[13] Berg C.A., Meegan S.P., Deviney P.P. A social-contextual model of coping with everyday problems across the lifespan // International Journal of Behavioral Development. 1998. 22(2), 231 – 237.

[14] Frydenberg E. Adolescent Coping: Theoretical and Research Perspectives. London: Routledge, 1997.

[15] Frydenberg E., & Lewis R. Teaching Coping to adolescents: when and to whom? // American Educational Research Journal, Fall 2000. Vol. 37, No. 3, pp. 727—745.

[16] Compas В. Е. An agenda for coping research and theory: basic and applied developmental issues// International Journal of Behavioral Development, 1998, 22(2), 231—237.

[17] Vitaliano P.P. et al. Coping Profiles Associated With Psychiatric, Physical Health, Work and Family Problems. // Health Psychology 1990, V. 9 (3), p. 348—376

[18] Никольская И.М., Грановская Р.М. Психологическая защита у детей. СПб.: Речь, 201. – С. 71/

[19] Compas B.E., Forsythe, C.J., & Wagner, B.M. Consistency and variability in causal attributions and coping with stress // Cognitive therapy and research. 12, 1988, 305—320.

[20] Frydenberg E., & Lewis R. Teaching Coping to adolescents: when and to whom? // American Educational Research Journal, Fall 2000. Vol. 37, No. 3, pp. 727—745.

[21] Frydenberg E. Beyond Coping. Meeting goals, visions and challenges. Oxford University Press, 2002. – p. 176.

[22] Hobfoll S.E. Social Support: Will you be there when I need you? In N. Vanzetti and S. Duck (eds.), A lifetime of relationships. California: Brooks / Cole Publishing Co, 1996. – p. 12.

[23] Муздыбаев К. Стратегия совладания с жизненными трудностями // Журнал социологии и социальной антропологии. 1998, том 1, вып. 2.

[24] Seligman, M.E. Learned Optimism. NSW: Random House Australia, 1992.

[25] Maddi S. 8-th International Conference on Motivation. Abstracts. Moscow, 2002.

[26] Frydenberg E. Beyond Coping. Meeting goals, visions and challenges. Oxford University Press, 2002.

[27] Losoya S., Eisenberg N., Fabes R.A. Developmental issues in the study of coping // International Journal of Behavioral Development, 1998, 22(2), 231—237.

[28] Moss R.H., Schaefer J.A. Life transitions and crises // Coping with life crises. An integrative approach. New York: Plenum Press, 1986. – P. 3-28.

[29] Pearlin L.I., Schooler C, The structure of coping // The journal of health and social behavior. 1978, Vol. 19. №. 1. P. 2-21.

[30] Муздыбаев К. Стратегия совладания с жизненными трудностями // Журнал социологии и социальной антропологии. 1998, том 1, вып. 2.

[31] Berg C.A., Meegan S. P., & Deviney P.P. A social-contextual model of coping with everyday problems across the lifespan // International Journal of Behavioral Development, 1998, 22(2), 231—237.

[32] Koplik E.K. et al. The Relationship of Mother-Child Coping Styles and Mother’s Presence of Children’s Response to Dental Stress. // Journal of Psychology. 1992. V. 126 (1). P. 79-92.

[33] Vitaliano P.P. et al. Coping Profiles Associated With Psychiatric, Physical Health, Work and Family Problems. // Health Psychology 1990, V. 9 (3), p. 348—376

[34] Frydenberg E., & Lewis R. Teaching Coping to adolescents: when and to whom? // American Educational Research Journal, Fall 2000. Vol. 37, No. 3, pp. 727—745.

[35] Lopez, D. F., & Little, T. D. Children’s action-control beliefs and emotional regulation in the social domain // Developmental Psychology, 1996, 32, 299—312.

[36] Hobfoll S.E. Social Support: Will you be there when I need you? In N. Vanzetti and S. Duck (eds.), A lifetime of relationships. California: Brooks / Cole Publishing Co., 1996.

[37] Нартова-Бочавер С. К. «Coping Behavior» в системе понятий психологии личности. Психологический журнал, т. 18, № 5, 1997.

[38] Compas B.E., Forsythe, C.J., & Wagner, B.M. Consistency and variability in causal attributions and coping with stress // Cognitive therapy and research, 1988, 12, 305—320.

Страницы: 1 2 3

Другое по теме:

Мотивы педагогической деятельности в исследованиях отечественных психологов
Мотивы поступления в педагогический вуз и выбора профессии педагога разнообразны, причем некоторые из них не соответствуют педагогической деятельности. Это обстоятельство давно беспокоит педагогическую общественность и вузы. По данным мно ...

Лидер и руководитель в формальной и неформальной структуре подросткового класса
В каждой социальной группе существует схема взаимо­действия ее членов в зависимости от положения в группе. Положение в группе определяется, в основном, статусом и набором ролей для каждого члена группы. Любая группа, даже демократического ...

Личность и типология преступников
Анализ личностных особенностей лица, совершившего преступление, необходим для ответа на вопросы: каким образом и почему совершено деяние данной личностью? какую ответственность должен нести конкретный преступник? какой должна быть система ...